En liten tripp

Snart blir det till att åka och lämna Lea hos morsan. Hon ska sova där tills söndag. Jag, Fredde, Rebecca och Hampus ska åka till Fredrikshamn över dagen imon. Vi ska äta gott, kanske bada, shoppa och ha det allmänt gott med en del glas vin. Sen blir det kanske utgång på lördagskvällen när vi kommer hem. Får se hur möra vi är. Upp kl 4 imon då. Usch och fy. Men det ska väl gå an när man har nått att se fram emot :)

Grillning hos Marris vid 6 tiden ikväll. Har gjort en egen potatissallad och Fredde marinerar köttet nu. Blir en kort kväll idag pga att vi ska upp tidigt. Men hoppas på en trevlig kväll.

Tjo så länge. Mer bloggande blir det på söndag efter trippen :) Hope you will miss me ;P

Husmor

Igår var här ju en sån dålig dag att man inte kunde göra annat än å sitta inne. Jag och Fredde städade lite och sen fick jag för mig att göra en tårta. Jag hade tårtbotten hemma så tänkte att man måste ju göra en tårta då så vi bjöd hit Marie och Andreas med hans två barn. Det var väldans trevligt med lite besök.

Chokladbanantårta med hallonsylt och fäsrka jordgubbar toppad med vit choklad!

Alla tre satt och ritade vid Leas lilla bord :P

Här har vi lite bilder när Lea hjälper mig med att baka bullar förra veckan :P Såå söt.

Tränat

Marie ringde vid 9.15 i morse och då
var det dags att sätta på sig
träningskläder. Vi gymmade som
tusan och det känns oerhört skönt
att ha kommit igång igen.

Jag måste bara skriva om,

vårat matmys vi hade i tisdags. Det var jag, Malin, Marie och Lina. Sofie kom senare till kaffet. Den här veckan kan jag säga att vi lyckades med maten. För er som läst så kunde jag inte äta förra veckans mat. Men i tisdags gjorde vi en massa rotfrukter i ugnen med olivolja, honung, italienska örter och en massa salt på. Jag hade marinerat kyckling som blev riktigt bra. Och Marie tog med sig sallad. De kalla Creme fraishe såserna hade vi till.

Till dessert hade Marie gjort en supergod cheesecake med bär och sylt. Jätte smaskig var den.

Sen fick vi någon fix idé att köra moped. Som på den gamla goda tiden så det gjorde vi. Fick tag i både mopeder och hjälmar tillslut så en redig runda blev det. Det var riktigt skoj.

Finally Home

Gud vilken hektisk dag det har varit idag. Först blev man väckt av sin mor som ringde 8.30. Men det var bra iofs för då hann vi till stranden i tid. Vi var på stranden med mamma och alla dom samt Malin som kom sen. Det var väldigt kul på stranden idag faktiskt. Sparkat boll, spelat kort och självklart badat :) Lite kort från dagen :

Gungtjejorna!

Leas älsklings aktivitet på stranden :P

Sötnosar.

Uuunderbaaart väder!

Malin, kortmästarn ;P

Snygg min Moa :)

Efter en dag på stranden åkte vi hem för att göra oss i ordning. Freddes farfar fyller år idag så vi var på kalas som vi nyss kom hem ifrån. Vi körde och köpte en jätte fin krukväxt och sen tog vi cyklarna till kalaset.
Så nu är vi äntligen hemma. Ska bara sitta i soffan nu och pääsa och sen sova. Är dust trött.

Go kväll!

Solviken och minigolf.

I måndags var vi med Hampus och Rebecca hela kvällen. Först var vi på Solviken och åt svin god mat. Rekomenderar verkligen att äta där för er som knappt provat. Sen spelade vi minigolf utanför och det gick fint. Det är alltid lite kul ibland med minigolf.

Efter allt golfande kände vi för lite efterrätt så vi drog till tre toppar. 3 kulor var. Herregud vilken mag smärta efter det alltså. Men gott var det.

Vi åkte sedan hem till oss och chillade resten av kvällen. Kollade på Farsan som var as rolig.

Mycket trevlig kväll detta :)

Lördags kvällen.

Vi tillbringade lördagskvällen ihop med Philip och hans tjej Camilla. Aldrig träffat Camilla innan men hon var väldans trevlig. Vi grillade en jäkla massa mat och sen spelade vi både brädspel och Buzz. Vi var så mätta och hade fullt upp att jag glömde all efterrätt. Haha ja så kan det gå.

Brainstorm

Fredde sitter och förklarar om hur man bränner fett och bygger muskler :P

Dansning!

"Matmys"

I torsdags hade jag och Marie matmys med en inlånad person. Lina Arnesson :) Det var väldans trevligt att hon kunde komma och vara med. Vi lagade en rätt jag hittade på recept.nu, wookade grönsaker med tortillia bröd. Det var ta mig fan det äckligaste vi gjort någonsin enligt mig. Marie och Lina gillade det mer än jag. Tycker inte det är så gott med wook och det fick jag bevisat. Jag fick äta två mackor istället :P

Efter vi ätit blev vi fruktansvärt sugna på något till efterrätt. Så vi bakade en slags sockerkaka med vitchoklad i och med lite hallon. Serverades med vanilj glass och det blev kanon. Bästa sockerkakan jag någonsin ätit. Tur att något blev bra den kvällen iaf :) Hahaa.

Så söt

Naaw! Min man är allt för söt. Vi tog fram lite chips nu som Lea trycker i sig :P Kom på att jag inte alls var sugen på chips utan godis, piggelin och cola. Jag bad min man så snällt jag kunde och vipps, det gick. Han är för söt han. Han ska få en puss när han kommer tillbaka :)

Nämen

Det blev ju strandväder till slut. Väderlägsrapporterna kan ta sig någonstans för dom har alltid fel vill jag lova. Här har ju varit kanon väder hela dagen typ och dom visar fula moln hela dagen idag. Bajs på er.
Så jag och Lea har varit på stranden från 12 til 15 typ. Fredde kom en sväng sen efter har spelat golf. Så det blev ingen tråk dag idag ändå.

Nu har vi bestämt vad som kommer hända resten av semestern :
Imon kommer Philip och hans tjej hit på middag.
Någon dag i veckan blir det antagligen en bilresa till Tyskland med övernattning och inhandling av alkohol.
Sen kommer Lea sova hos mamma fre-sön för vi ska åka båten över till Fredrikshamn och vara där hela dagen på lördagen. Åker svin tidigt på lördagen så hon får sova där på fredag med. Kolla in det nya bad hotellet The reef och deras coola bar. Ska bli svin kul.
Ska försöka åka till Borås djurpark också.

Det kommer bli svin fint :)

Nothing to do!

Har verkligen inte något att göra idag.
Fredde är och spelar golf och jag har
tråkigt. Lea ska iaf bada nu och så ska
vi väl fixa oss lite. Får väl åka ut och
köpa lite kaffe.

Drastiska ändringar

Det blev inget freeport idag. Vi bestämde oss för att en eftermiddag ihop med Emma, Niklas och William :) Vi ska promenera ner till stan för att kika lite samt äta glass i solen. En allämnt mysig eftermiddag helt enkelt. Freeport tar vi en annan dag.

Ikväll blir det matmys hemma hos Marie. Har handlat på Hajen innan till en rätt som heter wook med tortillia bröd. Vegetariskt är det med men hoppas på en riktig smakupplevelse.

Freeport

Vi kom på nu i morse att vi kunde åka till freeport och kunsmässan idag. Det passar ju ganska bra när det är sånt här skit väder.
Igår var Hampus och Rebecca här och vi spelade lite buzz och kollade på en film. Redemption hette den nog. Det var väl helt okej. Men det var trevligt med lite sällskap igår kväll :)

Nu ska vi äta lite frukost så vi orkar kolla i massa affärer.

TJO!

Myskväll

Idag har vi hunnit med å tvättat, städat, stranden och handlat :) Lea är med sin farmor och farfar på kalas så jag och Fredde är hemma själva en stund. Ska dammsuga och tvätta lite golv tänkte jag. Vi ska mysa med lite vitlöksbröd, tzatsiki, frallor och kex med ost sen :P Det är ju alltid smaskigt.
Hampus och Rebecca kommer nog hit en sväng ikväll så vi kan bestämma lite om kryssningen vi ska på nästa helg. Det kommer nog bli väldans skoj.

Imon är det ännu en oplanerad dag. Får se va dagen har att erbjuda.
Have a nice day!

Hannas F.Fest!

I måndags var jag ju hemma hos Hanna på födelsedagsfest. Jag och Sanna köpte en jättefin klänning till henne och så gjorde jag ett kort också. Typ en timma tog det att göra :P Och alla som var på festen vet hur stolt jag var.

Erkänn tjusigt va :) Jag kan om jag vill!

Hanna blev väldigt glad iaf. Hon bjöd på väldigt god mat och bål. Det var en väldigt trevlig kväll tills vi kom till Oscars. Det sög så fruktansvärt mycket. Blir alltid så bisviken. Dom spelade verkligen skit musik så att ingen dansade. Det var bättre där uppe men det var ingen höjdar kväll kan jag inte påstå. Inte mycket folk man kände heller. Men som sagt som det brukar vara, alltid roligare på festen innan.
Tack Hanna för en jätte trevlig kväll. Här kommer lite bilder. Resten kommer upp på FB.

Min outfit denna kväll!

Partaaajjj

Hej och hå!
Ikväll är det födelsedagsfirande. Hanna fyller 22 år imon så ikväll blir det partaj. Det blir nog Monday club sen skulle jag tro. Hoppas bara det inte är för mycket folk så man inte kan vara där. Det ska bli ypperligt trevligt ikväll och Moa kommer hit för att göra min frisyr. Tjoohoo.

Jag och Hanna sommaren 08

Långås Marknad

Idag var vi på Långås marknad. Åkte dit med min mor, Per och Nellie. Sen mötte vi upp min far och Maggan. Vi handlade ganska så mycket skit. Man kan hitta rätt så mycket finurligt på marknader :)
Det var en väldigt trevlig dag ända tills vi var påväg hemmåt då Lea vid de sista stånden. Lea bara försvann puts väck. Herregud va vi letade. Hjärtat stannade i fem minuter och det var det värsta vi vart med om. Per gick långt bort till karusellerna och letade och vips, där var hon. Att vi inte fattade det. Hon älskade när hon fick åka karuseller. Så Lea passade väl på när vi blinkade och sprang iväg fort som fan till karusellerna. Härdanefter blir det koppel vill jag lova. Den känslan vill jag helst inte känna igen. Usch.

Nu har jag faktiskt fixat mina blommor ute på balkongen. Planterat en ny blomma i krukan och slängt lite gammalt. Har även städat upp som tusan i hemmet. Bara dammning, dammsugning och torka golven kvar. Grovgöran med andra ord :P

Ikväll blir det en myspys kväll. Fredde är iväg och ska fixa bilen sen ska han hyra en film och köpa lite hämtmat. Det ska bli oerhört smaskigt. Ska nog proppa i oss lite utav dem goda marknadschipsen vi inköpte idag.

Have a sweet sunday!

Mina hjärtan. Lea nyfödd!

Bakning

I det här regniga vädret blir det nog ingen
långås marknad idag. Istället så bakar jag
bröd. Ska bli sååå gott med hembakat,
nyttigt bröd igen. Kanske bakar kanelbullar
senare idag med om jag orkar :)

W&W

Kvällen böjade med att vi bjöd Marie och Erik på lite lasagne. Det var allt lite mysigt. Sen gick jag, Fredde, Erik och Lea ner till stan och kom slutligen till Campus. Herregud va folk det var på stan. Inget för min del. Tycker mer om att jobba på wheels and wings. Men har man semester så har man.
Jag och Lea kom hem för en stund sen. Hon somnade som en stock i sin säng. Fredde är kvar nere på stan med pappa och dom. Hatar verkligen lukten av alla avgaser. Nej fy för denna helg.

Imon blir det nog Långås marknad om här är väder för det. Ska bara vara hemma resten av dagen och kvällen sen och bara va. Städa och röja lite.

Ciao!

Ankaret

Idag är det Wheels and wings och det är ju ett herrans liv på vägarna. Det blir förhoppningsvis ingen bilkörning denna helg. Vi tänkte dra till stranden idag så då får det bli ankaret. Getterön är absolut inget altenativ :)
Vi får se vad som händer ikväll. Det får nog bli en liten visit nere på stan för att kolla crousingen.

Ha en underbar dag!

Fisketur

Ikväll fick Lea åka till sin Morfar så vi kunde änga oss åt en riktig fisketur. Vi åkte till Dagsås ungefär till en sjö som heter Humsjön. Lånade en båt där som vi rodde ut med i det vackra vädret. Vi fick 4 små abborrar. Tyvärr inget bra napp på gädda idag. Men nästa gång provar vi en annan sjö. Det är väldigt mysigt och roligt att fiska med sin man :)

Grill med grannarna

Nu blir det grillkväll med grannarna Sofie och Leo :)

:D

Min man lagade en underbart god kvällsmat till oss. Skönt att slippa stå vid spisen ibland :)
Fredde och Lea ligger i sängen och försöker sova. Eller ja, Lea ska :P Spelade lite Guitar Hero nyss. Blev så himla sugen på å spela så jag var tvungen.

Vi ska strax titta på en film Fredde hyrt. Sen blir det sängen efter det. Ska ju upp och åka till stranden tidigt. Gissa vad vi ska ha med oss som matsäck? Pizzabullar så klart. Jättegoda blev dom. Kanske 2 minuter för länge i ugnen men då vet man det till nästa gång. Har hela frysen full nu :)

Ha en trevlig afton!

Hej

Pizzabullar!

Har precis blivit färdig med Magnus Carlssons matmuffins med pizzasmak som jag bakat. Dom ser oerhört goda ut. Har inte smakat på dom än men Palmen kommer hit en sväng så då får vi provsmaka. För er som är sugna på receptet, kommentera :)

God Morning my friends

Det var ett rejält åskväder nu i morse. Lea kom insmygandes till våran säng så hon blev nog lite rädd kanske. Men det är tur det kommer lite regn nu.

Igår hade vi en väldigt trevlig kväll tillsammans med Sofie och Leo. Vi cyklade ner till stenbrottet vid fästningen för lite boule och grillning. Sen cyklade vi hem till oss och satt på balkongen resten av kvällen och bara gottade oss. Det kallar jag semester :)

Nu är tvättningen i full gång och jag sitter uppe helt ensam. Fredde och Lea sover som stockar så jag har röjt lite och gott ut med en massa sopor. Väldans skönt att vara uppe helt själv faktiskt. Inte ofta det händer.

Idag har vi inget på schemat så vi får se vad vi ska hitta på.

//L.L

Balkongfrukost

Ja vad har hänt i helgen? Det har vart en underbar och varm helg. Har för mestadels legat på stranden med både min far och min mor med respektive. Det har blivit mycket bad och lek. jag och Lea har ätit frukost på balkongen två dagar i rad nu :) Svin mysigt.
Jag och Fredde kollade på Percy Jackson kampen om åskviggen igår. Rekomenderar del verkligen. Den var lite som Harry Potter filmerna kan man sig. Samma stuk. Kan bero på att det är samma regissör som har gjort båda filmerna :P

Nu ska vi kolla på någon komedifilm och imon blir det väl stranden igen. På tisdag ska det ju regna så man får passa på.

Här har vi frukostbilderna :)

Kaviar macka till Lea :)

Vi fyllde bordet om man säger så!

Ägg med örtsalt. Mmm

Riktigt smaskiga mackor gjorde jag :)

En riktigt underbar start på dagen. Att sitta ute och äta frukost är bland det fridfullaste man kan göra på morgonen <3

Socitéts kvällen.

Tänkte bara skriva om torsdagen på socitén. Har inte bloggar på ett tag så får skriva nu :) Kvällen var helt fantastisk. Först var jag och Marie hemma hos henne och hade allmänt trevligt. Drack vin och sedan cyklade vi ner till stan vid 21.30 för att möta upp Maria, Emma och Anna. Vi drog då vid 22 tiden till socitén för gratis entre :P Och självklart kom vi in. Fanns inte ens någon vakt :P
Vi hade det skit trevligt tillsammans med en massa dans tillslut när det närmade sig midnatt. Då kom Magnus sen. Svin snygg och bäst som vanligt. Men som jag har sagt, kvällen hade vart lite bättre om inte de där jiriga fruntimmerna hade vart så fruktansvärt idiotiska. Dom knudde något förskräckligt att jag hade blåmärken på hela benen. Dom drog och slet i Magnus skor och byxor. Fasen va arg jag blev. Men det var kul endå. En kärring nöp mig till och med i ryggen för att hon inte kunde knö sig igenom mig. Hahaha sicken idiot.
Men kvällen var helt sjuk ändå. Tack alla vänner för en underbar kväll.

MAGNUS CARLSSON

Ikväll blir det socitén. Min kära Magnus Carlsson ska spela så får ju självklart gå dit och prova om man kommer in. Förra året ringde jag för att fråga om det var okej att va 21 år och gå med sin mor dit för att äta och lyssna på MC. Men nehe. Idioter.
Så detta året ska jag fasen dit och springa in om dom visar bort mig. Längesen jag såg min idol nu :)
Jag och Marris ska sitta hemma hos henne och dricka lite vin. Sen när regnet är över drar vi ner till ströget för att kanske träffa palmen och gänget på Harrys. Får se hur det blir. Men mor socitén vid 22 tiden :)

bilden tog jag på en julspelning i Gbg!

God morgon

Sedan Lea fick en ny säng så har hon kommit och lagt sig hos oss varje natt. Det gör väl inget förutom att hon sprattlar något fruktansvärt. Hon har en tendens till att lägga sina fötter i Freddes ansikte :) Haha. Nej men det är mysigt. Men ett tips till er som har barn eller ska ha, ha kvar spjälsängen så länge ni kan. Tills dom verkligen kliver över. För det blir jobbigare med en vanlig säng. Men det är finare med en riktig säng tycker jag :)

Nu blir det en redig frukost och sen kanske ut och åka en sväng.

Hej så länge !

Sjukt skönt

Vid 10.30 var vi på stranden idag. Det var väldigt mulet men solen tittade fram ibland. Vi frös ganska mycket men vad gör man inte för lite färg. Jag och Palmen trotsade vädret och sen visade det sig att det var lönt. Skit fint väder blev det vid 1 tiden typ. Hat fått jätte mycket färg idag och det gillar vi. Lea sovde typ 2 timmar så vi hann spela lite kort också. Nej det var riktigt skönt idag. Känns att man har semester :)
Nu slappar vi bara. Fredde är och tränar så jag ska la fixa lite mat tills han kommer hem. Mår lite små kasst just för tillfället men det är la solen och för lite dricka skulle jag tro. Får lägga mig i några minuter.

Hann inte se på shutter island igår så vi får se den ikväll istället. Lea somnade sent igår så vi såg på Wildhogs istället. Svin rolig var den :)

Ha en solig och trevlig kväll!

Ciao

Beachen

Nu drar jag och Lea till stranden med Palmen ;)

Shorts.

Älskar verkligen dessa shortsen. Underbara!

Nattbesök

Tvättat klart och vi har precis ätit lunch jag och dottern. Hoppas på att Lea somnar snart så hon är pigg när Nellie kommer. Hon ska sova här inatt för mamma och Per ska till Majas ikväll. Det ska bli kul och Lea tjötar varenda minut om Nellie nu när hon ska komma :) Får se vad vi ska hitta på ikväll. Jag och Fredde ska iaf kolla på Shutter Island.

Det blir en seg eftermiddag tror jag. Inget att göra och jag har huvudvärk. Tråk dag!

Njutning

Igår var det så otroligt skönt att känna första dagen på semstern. Jag, Fredde och Lea åkte och handlade ihop när Fredde kom hem. Sen städade vi nästan hela lägenheten, la oss tidigt och nu vaknar man helt utvilad. Efter tre stängningar på jobbet så blir man helt störd i hjärnan. Så det var skönt att få lägga sig tidigt.

Just nu tvättar jag och sen blir det nog att tvätta golven lite också. Vet inte vad vi ska göra sen faktiskt. Får ta det som det kommer. Kanske åker till stranden fast det inte är så fint. Lea älskar ju det ändå.

Hörs senare!

Gud va äckligt.

Nu har jag och Lea precis ätit mat. Det var så satans äckligt. En indisk färdigrätt som man häller på i pannan men kycling. Usch som det smakade. Lea åt en del men jag klarade inte trycka i mig det. Uncel Bens Indian, ät inte den. Får se om mannen tycker om det när han kommer hem :) Haha annars blir det ingen matlåda till han.

Skulle åkt till Gekås en sväng nu tänkte vi men det var sån bilkö från Gbg så Fredde har inte kommit hem än. Det får bli en annan dag. Ska städa hela lägenheten nu istället. Här ser ut som katastrof, typ.

Imon blir det tvättning på morgonen och sen vet jag inte vad vi ska hitta på. Stranden blir det väl inte för vädret är la kasst. Får se får se...

Fästningen

Har lunchat vid fästningen idag med Malin. Smaskig sallad från kvantum. Lea var helt crazy :) Hon sprang runt och jagade måsar, dansade och skulle lära göra sig kullerbytta. Ja hon har mycket energi den ungen. Sådan mor sådan dotter :P

JAAAA

Äntligen fick jag köpt den eftertraktade Jet Set klockan. Har länge velat ha den så tänkte att nu var det äntligen dax. Den är så snygg och den passar ju väldans bra till mig när den är orange :D

Idag fick jag även hämtat ut mina kläder jag beställt från HM. 2 produkter kommer senare för dom var slut på lagret men har redan provat allting och jag är super nöjd. Helt ofattbart att 7 plagg passade så bra. Beställde ett par krämfärgade höga shorts och dom var favoriten. Så snygga va dom. Farligt att handla på nätet. Det bli som en drog för mig. Men genast när kläderna kommer så skiner man upp som en sol. Man mår alltid bättre av lite shopping :D

SEMESTER

Då har man 4 veckors semester framför sig.
Känns inte helt fel alltså :) Fy farao vad det
ska bli sjukt skönt att vara ledig och bara
glida. Ska njuta varenda minut.
Jag är så lycklig!

Super härliga torsdag!

Igår kväll var det meningen att vi skulle haft matmys men hälften kunde inte så det blev bara jag och Marris. Vi skulle ha grillat vid typ ankaret men så kom vi på att vi skulle på afterwork istället. Det var ju ströget och allt. Så vi satte oss på Cheers och åt filé mignon och tog varsina kalla. Sen gick vi på stan för lite shopping. Jag handlade sjukt mycket smycken. Mest örhängen typ. Det är alltid lika kul. Sen gick vi ner mot fästningnen och satte oss en stund. Och därefter hem mot Sofie för att få sig lite kaffe.
Det var en härlig sommarkväll igår. Och tack Marie för en skön kväll. Synd jag inte hade kamera :/

Idag verkar det bli ännu bättre väder så jag ska dra till stranden i vanlig ordning. Tråkigt att alla jobbar bara. Vore kul med lite sällskap.
Men ikväll blir det jobb igen för mig. Stänger hela helgen. Men det är siste jobb helgen så det kommer nog gå finnemang när man har det i åtanke. + att jag är ju ledig hela dagarna så man kan sola lite :P Ja jag har det för bra ibland. :P

Här kommer lite gamla stranden bilder!

Det kunde ni inte tro va!

Det var ju hemskt molnigt idag. Var hemma hos Emma och William och fikade på förmiddagen och sen åkte jag och Lea till stranden. Vi var väl inte vid 12 tiden och det var hur fint som helst vid havet. Alla har ju trott att det har varit kasst väder och det var det också. Men inte vid havet. Det var väldigt mycket moln runt omkring men det nådde aldrig solen. Lite små moln var det väl men det var tur för det var satans varmt där ett tag. Jag och Lea har haft en underbar dag tillsammans och Lea sov till och med i vagnen i 1½ timma typ, så jag fick stekt till mig ordentligt. Skööönt var det.

Ser framemot en solig och varm helg på stranden!